zaterdag 14 november 2009

Foto maken?



We parkeerden daarnet voor een griezelig betonskelet van enorme afmetingen en zeker 7 of 8 etages hoog. Dat is nu waar onze politie moet werken, zegt mijn begeleider. Drie straten daarvoor had ik al gewezen op het daar aanwezige politiebureau. Is dat zo'n bureau waar 10 straten onder ressorteren? vroeg ik. Ja, ik had mijn les goed onthouden. Ik probeerde naar binnen te kijken. Ik zag niet veel. Wat is daarbinnen? Een bureau, kasten, telefoons? Mijn vriend begon te lachen.Moedertje Staat geeft de politie mobieltjes met een nummer.We hebben geen vaste telefoons - O, en dan krijgt u ook beltegoed? -Ha, ha, dat was leuk bedacht van mij, vond mijn vriend.Nee, voor het beltegoed moet de politie zelf een oplossing vinden.Daar zijn de boetes goed voor. Als iemand de orde verstoort, moet hij betalen ...en dat gaat dan in de zak van de chef, vul ik in gedachten aan. Nog een vraag: ik mag zeker niet daar een foto van maken, om te tonen hoe miserabel de politie gehuisvest is? - Nee,dat zal niet gaan.
Ik neem me voor mijn vriend enige training te geven in het fotograferen met mijn toestelletje. Dat levert wel iets bijzonders op, denk ik.
(De opzet is gelukt: foto's buiten en binnen het politiebureau!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten