zaterdag 7 januari 2012

La police interpelle des partisans de l’UDPS le 23/12/2011 à Kinshasa. Radio Okapi/ph. John Bompengo



De titel van deze aflevering van mijn Blog is letterlijk het bijschrift zoals de foto is gepubliceerd door RadioOkapi.net.
Ik vraag me af waarom dit bijschrift.
Als deze jonge man en deze jonge vrouw inderdaad "partisans" zijn van de UDPS, dus partijgenoten van de politieke partij UDPS, is het dan normaal dat ze opgepakt worden?
In de verste verte geen opstootje te zien!!

Maar ik denk dat het nog erger is, en dat Okapi, de "beste nieuwsbron van de RDC" volgens buitenlandse diplomaten en pers, niet durft te melden wat wij allemaal toch gewoon zien op de foto's: het zijn geen betogers, maar gewone voorbijgangers die worden opgepakt.
Kijk, en dat klopt nu precies met de drama's die ik per telefoon te horen krijg uit de buurt Limete en andere wijken van de cité: doodgewone voorbijgangers, of mannen en vrouwen die met hun tafeltje met spulletjes iets proberen te verdienen voor het avondmaal van hun gezin, worden op brute wijze aangepakt.
Orders van hogerhand, is het enige antwoord, als je probeert uit te leggen dat er geen enkele haar op je hoofd eraan denkt te demonstreren.

En zo wordt een vreedzame bevolking tot het uiterste getergd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten